Loodustandvad ja huvitavad IT-ideed, millest ei saanud asja

 Kellegi jaoks pole saladus, et ühegi teadusvaldkonna ajaloost võib leida näiteid ebaõnnestunud projektidest ja ideedest, mis kas ei tulnud võistlusega toime või jäid erinevate tegurite tõttu lihtsalt teostamata. Täna tahaksin oma blogis tuua kolm õpetlikku näidet IT-valdkonnast ja rääkida neist lähemalt.

1) Esimese näitena tahaksin esile tõsta Google Buzzi - see on Google'i variatsioon sotsiaalvõrgustikust nagu Facebook või Twitter, mis on sisse ehitatud otse Gmaili. Google'i sõnul said Buzzi kasutajad jagada fotosid, linke ja videoid, kommenteerida ja teiste inimeste postitusi meeldida, kuid see projekt ei meeldinud kasutajatele. Tihe integreerimine Gmailiga on tekitanud segadust, hägustades piirid selle vahel, mis peaks olema isiklik ja mis peaks olema avalik. Kõik oleks hästi, kui Google ei hakkaks sõpradest saadud teabe põhjal välja selgitada, kes keda teab. Google proovis sama skeemi kasutada juba Google Readeris, mille tulemusel oli kasutajate sõprade nimekiri täis töökontakte ja aadresse. 

2) 2010. aastal andis Microsoft välja mobiilseadmete uue operatsioonisüsteemi nimega WindowsPhone7. Microsoftil oli tugev kogemus telefonide operatsioonisüsteemide kohta, mille järele oli ettevõtete ja äriklientide seas suur nõudlus. Kuid Windowsi tausta puhul otsustas ettevõte tavapärast kujundust täielikult muuta ja juba loodud asjad, näiteks avaekraan ja teavitussüsteem. Seega vaevasid opsüsteemi algusest peale tagasilöögid, mis olid seotud vastuoluliste juhtimisotsuste ja suurenenud konkurentsiga. Näiteks WindowsFonil puudus Android-kasutajatele tuttav kiirete seadete ja märguannetega "kardin", lukustuskuval kuvati ainult mõned rakendused. Need ja paljud muud probleemid muutsid mobiilseadme haldamise palju keerulisemaks ja muutsid opsüsteemi omakorda konkurentsivõimetuks.

3) BlackBerry kogemus on veel üks hea näide. Uued nutitelefonide mudelid ei talu teiste tootjate konkurentsi ning turuosa väheneb jätkuvalt kiiresti. Analüütikud märgivad, et ettevõtte probleemid algasid 2007. aastal, aastal, mil ilmus esimene iPhone. BlackBerry (tollal nimetati seda ettevõtet RIM - Research In Motion) proovis välja töötada mugava füüsilist klaviatuuri ja turvasüsteemi, samal ajal kui Apple läks kohe tarkvara täiustamiseks kursusele. Kuni 2009. aastani RIM jätkas aktiivset kasvu ja suurt kasumit, kuid 2010. aastast tänaseni turuolukord halvenes. 2017. aastal hakati BlackBerry poolt hõivatud turuosa hindama 0% -ni.

Comments