"How To Become A Hacker" - Eric Steven Raymond

Lugesin hiljuti palju kasulikku ja uut teavet Eric Steven Raymondi dokumendist pealkirjaga "How To Become A Hacker", mis mind meeldivalt üllatas. Alustuseks oli minu varasem arvamus häkkerite kohta ekslik ja autori sõnade põhjal osutuvad kräkkeriteks need, keda me varem häkkeriteks kutsusime. Lugetud dokument sisaldas ka palju teavet selle kohta, mida on vaja edukaks häkkeriks saamiseks ja ausalt öeldes jätsid need sõnad mulle tugeva mulje.

Kõigist andmetest tahaksin kõigepealt esile tõsta asjaolu, et autor soovitab algajatel programmeerijatel Linux arvutisse installida ja proovida selle koodiga katsetada, seda enda jaoks kohandada. Vaatamata sellele, et paljud inimesed (ka minu tuttavad, edukad programmeerijad) on Linuxi vastu, sest nende arvates on sellega arusaamatu ja keeruline kohaneda, lubasin endale siiski, et installin selle kindlasti, sest see võib tõepoolest olla väga hea tava.

Tahaksin märkida ka tarka nõu - õppida nii palju keeli kui võimalik, sealhulgas ka need, mis võivad tunduda ebaolulised, kuid mis võivad arendada teie kujutlusvõimet, loogilist mõtlemist ja muid oskusi. Ülikoolis olles proovin kõigepealt uurida seda, mida õpetajad annavad, kuid olen kindel, et hiljem pean ikkagi pidevalt õppima ja midagi täiendama, sest maailmas on liiga palju teavet ja ma pean suutma selles navigeerida.

Kokkuvõtteks tahan öelda, et minu loetud dokument oli tõesti väga inspireeriv ja motiveeriv. Ma tean, et olen alles reisi alguses, kuid tahan uskuda, et kunagi saan minust sama hea häkker, nagu Raymond kirjeldas.

Comments